Tarta razowa z serem białym i owocami

     Bardzo polubiłam tarty razowe. Robię je na różne sposoby, przeważnie z owocami. Ostatnio jednak miałam ochotę oprócz owoców dodać jeszcze coś innego. Rozważałam masę z serka mascarpone ale stwierdziłam, że taka wersja jest dobra do na lato do świeżych owoców. Tym razem postanowiłam użyć masy serowej i mrożonych owoców.

Tarta razowa z serem białym i owocami


Składniki na ciasto:
Składniki na masę:
  • 500 gram sera mielonego (z kubełka)
  • 100 ml śmietanki 30 %
  • 5 łyżek cukru brązowego (lub białego)
  • 2 łyżeczki cukru z wanilią
  • owoce sezonowe (użyłam mrożonej borówki amerykańskiej)
Wykonanie:

Ciasto zagniatamy w misce (najlepiej w rękawiczce jednorazowej - wtedy nie oblepia nam dłoni). Możemy je rozwałkować, ale ja rozciągam je w rękach i wylepiam formę do tarty. Dzięki temu nie muszę wyciągać stolnicy.

Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na 10-15 minut.

W tym czasie mieszamy w misce łyżką lub trzepaczką wszystkie składniki na masę. Wrzucamy owoce i mieszamy całość łyżką. Wylewamy na podpieczony spód i ponownie wstawiamy do piekarnika na ok 20 - 25 minut.

Tarta razowa z serem białym i owocami





Tarta razowa z serem białym i owocami

Komentarze