Sałatka z rzodkiewką, ogórkiem, sałatą lodową i prażonym słonecznikiem

 

     Dziś Sylwester. Będzie to inny Sylwester od wcześniejszych ze względu na sytuację epidemiologiczną. Do wczoraj w ogóle nie czułam, że dziś takie święto. Ale pomyślałam: czemu nie mamy sobie zrobić dziś przyjemności i poświętować? Wieczorem zrobiłam zakupy i wzięłam nawet lody aby dziś przygotować wypasiony deser z galaretką , owocami i bitą śmietaną. Cieszmy się każdym dniem :)

Dlatego postanowiłam dodać na bloga ostatnim rzutem na taśmę - nieskomplikowaną sałatkę dobra na każdą mniejszą lub większą okazję. Smacznego :)


Składniki:

  • sałata lodowa
  • pęczek rzodkiewek
  • długi ogórek
  • 4 jajka
  • feta
  • ziarna słonecznika
  • sos (po 2 łyżki majonezu i śmietany, łyżeczka musztardy oraz sól i pieprz)

 

Wykonanie:

Jajka  gotujemy na twardo.

Wszystkie warzywa myjemy.

Sałatę drobno kroimy.

Rzodkiewki kroimy w kosteczkę, a ogórka obieramy i również kroimy w kosteczkę.

Fetę kruszymy lub kroimy w kosteczkę.

Wszystkie pokrojone warzywa wrzucamy do większego naczynia, dodajemy ostudzone i pokrojone jajka. 

Robimy sos z wyżej wymienionych składników, dodajemy do sałatki i dokładnie mieszamy. Na końcu dodajemy fetę i delikatnie mieszamy.

Sałatkę wykładamy do miski.

Ziarna słonecznika prażymy na suchej patelni. Posypujemy nimi sałatkę przed samym podaniem.

 


 

Komentarze