Omlet - pycha obiad na szybko

     W sytuacji gdy nie mam obiadu, mam mało czasu a chcę zjeść coś ciepłego to świetnym rozwiązaniem jest omlet z patelni. Jest to mój tak zwany obiad awaryjny. Podstawą są jajka i niewielka ilość mąki a reszta to kwestia naszej fantazji lub zawartości lodówki :)



Omlet - pycha obiad na szybko

Składniki bazowe (porcja dla 2 osób):
  • 4 jajka
  • łyżka mąki
  • 3 łyżki mleka
  • sól, pieprz
  • olej (lub masło)
Dodatki:
  • szpinak
  • piórko czosnku
  • feta
Jako dodatki możemy użyć przeróżnych składników: kukurydzę, fasolkę czerwoną, suszone pomidory, świeże pomidory, szynkę, kiełbasę, oliwki itp.

Wykonanie:

Na patelnię dajemy odrobinę tłuszczu i wrzucamy szpinak (mrożony lub świeży). Przyprawiamy solą, pieprzem, wyciskamy piórko czosnku i dusimy. Świeży szpinak zrobi się momentalnie, natomiast mrożony musi troszkę dłużej się podusić.
W tym czasie w miseczce roztrzepujemy jajka z łyżką mąki, mlekiem i przyprawami (sól, pieprz).
Na szpinak wrzucamy swoje ulubione dodatki (ja tym razem dodałam tylko fetę pokrojoną w kosteczkę) i zalewamy masą jajeczną. Smażymy pod przykryciem ok 5 - 7 minut. Gdy masa jajeczna będzie całkowicie ścięta omlet jest gotowy.

Jeśli używamy mrożonego szpinaku to koniecznie liściastego. Szpinak rozdrobniony w tym przypadku nie spełni swojej roli.



Omlet - pycha obiad na szybko



Omlet - pycha obiad na szybko

Tutaj wydrukujesz przepis :)


Komentarze