Kawa mrożona z rabarbarem

     Uwielbiam rabarbar. Jako dziecko wyjadałam cały rabarbar z przydomowego ogródka. Maczałam go w cukrze i jadłam surowy. Miłość do rabarbaru mi pozostała ale teraz wolę zrobić z niego coś w rodzaju konfitury. Dodaję ją później do ciast (ucieranych lub kruchych). Ale uwielbiam również w upalne dni wypić kawę mrożoną z rabarbarem. Jest taka orzeźwiająca :)



Składniki: (porcja do 2-3 kaw)
  • kawa latte lub cappuccino
  • 2 gałązki rabarbaru
  • 2 łyżeczki cukru brązowego
  • 1-2 łyżeczki wody
  • 2-3 małe gałki lodów śmietankowych
  • lód w kostkach opcjonalnie
Wykonanie:

Rabarbar myjemy i kroimy na kawałki. Na patelnię wrzucamy rabarbar, cukier i wlewamy wodę. Dusimy na małym ogniu do uzyskania konsystencji konfitury. Studzimy.

Przygotowujemy sobie kawę z mlekiem najlepiej z ekspresu. Jeśli nie posiadamy ekspresu to możemy ewentualnie użyć jakiegoś zaparzacza do kawy. Chodzi o to żeby kawa była bez fusów.

Dodajemy do każdej szklanki z kawą jedna gałkę lodów (opcjonalnie parę kostek lodu) i na wierzch naszą konfiturę rabarbarową.

Pychota :)






Komentarze

  1. Bardzo mnie intryguje połączenie kawy z rabarbarem...
    Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz