Pieczony łosoś podany z kaszą jaglaną i mieszanką meksykańską

     Mieszanka meksykańska kojarzy mi się z czasem mojej wczesnej młodości kiedy przestałam na 10 lat jeść mięso. Wtedy moja mama często przygotowywała mi ryż z mieszanką meksykańską. Uwielbiałam to danie. Niedawno przypomniałam sobie, że istnieje coś takiego. Chociaż rzadko używam mrożonych warzyw to w obecnej sytuacji zapełniłam nimi zamrażarkę i wracam do tych smaków. Nadal bardzo mi smakuje takie danie :)


Składniki:
  • 4 porcje łososia
  • oliwa do skropienia
  • łyżka masła
  • gałązka rozmarynu
  • szklanka kaszy jaglanej
  • opakowanie mrożonej mieszanki meksykańskiej
  • łyżka masła klarowanego
  • szczypta pieprzu ziołowego
  • sól, pieprz

Wykonanie:

Łososia wkładamy do rękawa do pieczenia, skrapiamy oliwą, dodajemy łyżkę masła, sól, pieprz oraz gałązkę rozmarynu. Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 20 minut (zależnie od grubości ryby).

Kaszę jaglaną przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

W rondelku rozpuszczamy łyżkę masła klarowanego i wrzucamy mieszankę meksykańską. Przyprawiamy pieprzem ziołowym, solą i chwilę podsmażamy. Podlewamy niewielką ilością wody i dusimy do miękkości.

Gdy łosoś będzie upieczony wykładamy kaszę na talerz, na nią wykładamy nasze warzywa, obok łososia i polewamy całość sosem z ryby. 



Komentarze