Ketchup z cukinii z pieprzem cayenne od Anety i Jacka


     Koleżanka z pracy przyniosła ketchup domowy do pracy. Robi go z mężem co roku. Gdy skosztowałam okazał się pyszny. Trudno mi było uwierzyć, że jest z cukinii.

Postanowiłam go zrobić. Jest trochę roboty, jak to z przetworami, ale naprawdę warto!

Gdy wzięłam już zrobiony przeze mnie ketchup na grilla do sąsiadów to miał największe wzięcie. Goście dosłownie wszystko chcieli nim polewać :)

Ketchup z cukinii z pieprzem cayenne od Anety i Jacka


Składniki:
  • 3 kg cukinii (obranej i bez pestek)
  • 1 kg cebuli
  • 4 papryki czerwone
  • 800 g przecieru pomidorowego (ja dałam 600 g przecieru i 200 g koncentratu pomidorowego) 
  • 2 garści soli do przetworów
  • 4 szklanki cukru
  • 2 szklanki octu
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 2 łyżeczki pieprzu
  • 2 łyżeczki cayenne
Wykonanie:

Cukinie obieramy i wydrążamy pestki. Dopiero po tej "operacji" mamy otrzymać 3 kg cukinii.

Cebule obieramy z łupek, a papryki myjemy.

Wszystkie te warzywa ścieramy na tarce, a najlepiej używamy robota kuchennego. Wszystko przekładamy do garnka i mieszamy z solą.

Odstawiamy do lodówki lub w zimne miejsce na 24 godziny.

Na następny dzień gotujemy warzywa do uzyskania papki około godzinę mieszając co jakiś czas, aby warzywa nie przywarły.

Następnie dodajemy cukier i ocet - gotujemy 20 minut.

Po tym czasie dodajemy przyprawy i przecier pomidorowy - gotujemy kolejne 20 minut.

Zestawiamy z gazu i studzimy, a potem miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.

Po zmiksowaniu nalewamy do słoików, butelek itp., zakręcamy i pasteryzujemy 10 minut.

Ketchup z cukinii z pieprzem cayenne od Anety i Jacka





Ketchup z cukinii z pieprzem cayenne od Anety i Jacka


Ketchup z cukinii z pieprzem cayenne od Anety i Jacka

RÓBMY PRZETWORY! 5.

Komentarze