Ogórki z curry - przetwory na zimę

Ciąg dalszy przetworów :) Dziś na tapecie a raczej blacie kuchennym ogóreczki w zalewie z curry.

Ogórki z curry - przetwory na zimę


Składniki:
  • 2,5 kg ogórków
  • 3-4 cebule (zależnie od ich wielkości)
  • liście selera
  • ziarna gorczycy
  • 2,5 litra wody
  • 2,5 szklanki octu
  • 2,5 szklanki cukru
  • 7 łyżeczek curry
  • 7 łyżeczek soli

Wykonanie:

Ogórki dokładnie myjemy i namaczamy godzinę w wodzie.

Liście selera dokładnie myjemy a cebulę obieramy i kroimy na cienkie plasterki.

Do przygotowanych słoików (wymytych, wyparzonych) wrzucamy na dno ziarenka gorczycy. Następnie dajemy liście selera a na to wkładamy plasterek cebuli.

Przygotowałam dwie wersje tej sałatki. W jednej pokroiłam ogórki wzdłuż na ćwiartki i włożyłam do słoików na stojąco dość ciasno. W drugiej pokroiłam na plasterki jak na mizerię i powkładałam do słoików.

Na wierzch możemy dodać jeszcze liście selera jeśli nam zostały.

Z pozostałych składników przygotowujemy zalewę. Zagotowujemy i zalewamy gorącą nasze ogórki. Zakręcamy i odwracamy dnem do góry aby sprawdzić czy się zassały.

Pasteryzujemy 10-15 minut.

Dodatkowe informacje:

Użyłam słoików 500ml ale można użyć tych po dżemach. Ja nie lubię małych nakrętek bo większość mi się kręci w kółko a z dużymi nie mam takiego problemu. Dlatego w tym roku przeszłam na słoiki z dużymi nakrętkami.

Do podwójnej porcji zużyłam całe opakowanie gorczycy.

Do podwójnej porcji zużyłam wszystkie liście z dość pokaźnego selera.



Ogórki z curry - przetwory na zimę



Ogórki z curry - przetwory na zimę




Ogórki z curry - przetwory na zimę



Ogórki z curry - przetwory na zimę

Komentarze