Gruszki w winie z malinową bitą śmietaną

     No to zaszalałam :) Nie dość, że zrobiłam gruszki w winie to jeszcze w towarzystwie malinowej bitej śmietany :) Spróbujcie. Jak dla mnie pycha ;)

Gruszki w winie z malinową bitą śmietaną


Składniki:
  • 3-4 gruszki
  • szklanka czerwonego wina na grzańca (lub zwykłego wina z dodatkiem miodu i przypraw korzennych)
  • 100 ml śmietanki
  • 2 łyżeczki dżemu/konfitury malinowej bez pestek

Wykonanie:

Gruszki  pozbawiamy gniazda nasiennego i kroimy w ósemki. Możemy obrać ze skórki, ale mi ona nie przeszkadza więc zostawiłam. Wkładamy do rondelka, zalewamy winem i dusimy do momentu aż większość wina odparuje.

Mocno schłodzoną śmietankę ubijamy mikserem przez pół minuty. Dodajemy dżem malinowy (koniecznie taki bez pestek) i ubijamy na sztywno.

Wystudzone gruszki przekładamy do pucharków i ozdabiamy naszą malinową bitą śmietaną.


Gruszki w winie z malinową bitą śmietaną

Komentarze