Curry warzywne z marchewką, pietruszką i białą fasolką

     Pewnego dnia naszło mnie na warzywne danie jednogarnkowe. W ulubionym warzywniaku kupiłam piękną marchewkę z natką i korzeń pietruszki również z natką. Z natki marchewki zrobiłam pesto do makaronu natomiast resztę warzyw wykorzystałam do tego dania. Znalazłam w lodówce białą fasolkę w puszce, zaglądnęłam do szuflady z przyprawami i mnie natchnęło na takie oto curry warzywne :)



Składniki:
  • 3 marchewki
  • 1 pietruszka korzeń
  • natka z dwóch pietruszek
  • puszka białej fasolki razem z zalewą
  • pół cebuli
  • łyżka masła klarowanego
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 cm korzenia imbiru
  • pół łyżeczki kurkumy
  • pół łyżeczki curry
  • łyżeczka garam masala
  • sól, pieprz 

Wykonanie:

Połówkę cebuli obieramy i kroimy w drobną kosteczkę. Na głębokiej patelni lub szerokim rondlu rozgrzewamy masło klarowane i wrzucamy pokrojoną cebulę. Podsmażamy ją do zeszklenia. W tym czasie dodajemy przyprawy (kurkumę, curry, garam masalę, sól i pieprz).

Marchewki i pietruszkę obieramy i kroimy w plasterki (większe plasterki możemy przekroić na połówki) i wrzucamy do cebulki. Wszystko podsmażamy kilka minut.

Otwieramy puszkę fasolki ale jej nie odcedzamy. Całość z płynem wlewamy do naszych warzyw.

Obieramy czosnek i imbir, kroimy drobno i dodajemy do naszego dania.

Natkę pietruszki myjemy i siekamy drobno. Większą cześć wrzucamy od razu do warzyw a pozostałą udekorujemy danie na talerzu.

Danie jest gotowe gdy marchewka i pietruszka będą wystarczająco miękkie. Serwujemy z ulubioną kaszą albo możemy zjeść tak jak jak lubię z kromką żytniego chlebka posmarowaną masłem.


Komentarze