Robimy Sushi w domu - moje sposoby na gotowanie ryżu. Część druga.

     Dziś kolejny krok, który zbliża Was do samodzielnego robienia sushi w domu. Poniżej podam dwa sposoby na ugotowanie ryżu do sushi, które ja stosuję. To u mnie się sprawdza więc spróbujcie i Wy :)

Robimy Sushi w domu - moje sposoby na gotowanie ryżu. Część druga.


Potrzebujemy:
  • szklanka ryżu do sushi
  • 2 szklanki wody(szybkowar) 
  • 2,5 szklanki wody (garnek)
  • 3 łyżki octu ryżowego
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli

Ryż z szybkowaru:

Moim zdaniem najlepszym sposobem na ryż do sushi jest ugotowanie go w szybkowarze.

Ryż do sushi zawsze wymaga dokładnego wypłukania. Najlepiej wrzucić go na gęste sito i przelewać zimną wodą delikatnie mieszając ręką aż do uzyskania przeźroczystej wody.Wtedy przesypujemy ryż do szybkowaru i wlewamy 2 szklanki wody. Zamykamy i na pośrednim programie zagotowujemy. Gotujemy 6 minut na podniesionym guziczku szybkowaru. Następnie zdejmujemy z gazu i czekamy 15 minut przy zamkniętym szybkowarze aż para zrobi robotę :)

Ryż z garnka:

Jeśli nie posiadamy szybkowaru to gotujemy ryż w zwykłym garnku na kuchence. Ja posiadam kuchenkę indukcyjną ale sądzę, że na gazowej będzie to przebiegało podobnie.

Zaczynamy od dokładnego wypłukania ryżu tak jak w instrukcji powyżej. Następnie ryż przerzucamy do garnka i dolewamy tym razem 2,5 szklanki wody. W szybkowarze całą parę zatrzymujemy w środku a tu trochę tej pary nam ucieknie. Zagotowujemy całość i gotujemy ok. 5 minut czasem mieszając. Następnie zmniejszamy na mały "ogień" i przykrywamy przykrywką. Gotujemy tak 10 minut i zdejmujemy garnek na bok, ale przykrywka pozostaje na swoim miejscu przez kolejne 15 minut aż ryż wsiąknie całą wodę.

Zalewa:

Ocet, cukier i sól podgrzewamy na gazie aż do rozpuszczenia się cukru. Dodajemy to do gotowego ryżu jak jest jeszcze ciepły. Mieszamy dokładnie. Ryż studzimy i dopiero gdy będzie całkiem zimny zaczynamy wyklejać i zwijać glony....
....ale o tym w następnym poście :)

Zapraszam do części trzeciej: Robimy sushi w domu - nasze pierwsze futomaki (kliknij tu).


Ryż z szybkowaru:

Robimy Sushi w domu - moje sposoby na gotowanie ryżu. Część druga.

Ryż z garnka:

Robimy Sushi w domu - moje sposoby na gotowanie ryżu. Część druga.




Robimy Sushi w domu - moje sposoby na gotowanie ryżu. Część druga.


Sushi - co kupić, jak się przygotować  - część pierwsza (kliknij tutaj).

Sushi - nasze pierwsze futomaki - część trzecia (kliknij tutaj).

Sushi - uramaki czyli maki odwrotnie rolowane - część czwarta (kliknij tutaj).

Sushi - futomaki z wędzonym łososiem, porem i majonezem - część piąta (kliknij tutaj).


Komentarze

  1. Bardzo szybko i łatwo zrobiłam z Pani pomocą zakupy, lece działać, nurtuje mnie tylko jak mam podgrzać 3 łyżki octu z cukrem i solą? W czym Pani to robi i kiedy dokładnie dodaje do ryżu, po tym jak odstawiamy aby reszta wody wsiąknęła czy już po wchłonięciu wszystkiego? Jestem ułomna w kuchni, ale najlepsze sushi jakie miałam okazje jesc było domowe ... więc, będzie dzisiaj bardzo smacznie albo śmiesznie 🤪

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc :) Ocet z cukrem podgrzewam w małym rondelku albo metalowym kubku na kuchence i dodaje do jeszcze ciepłego ryżu (np. 10 minut po całkowitym ugotowaniu ryżu i wchłonięciu całej wody).

      Usuń

Prześlij komentarz